2012. november 29., csütörtök

Ínyenc hagymaleves

Hagymaleves receptből (is) jó a kínálat a neten. Amikor egyszer elhatároztam, hogy megpróbálom, jó néhányat átolvastam. Aztán úgy döntöttem, a leszűrt tanulságokból és némi intuícióból megalkotom a sajátomat.

Egyik egyedi sajátosság a betét: puhára főzött csicseriborsó. Ezt száraz mag lévén legjobb előző este beáztatni. Nehezen fő szét, kaphat 10 - 15 percet is kuktában. A vöröshagymát (mondjuk olyan 75 dkg) felaprítom 0,5x1,5 cm átlagméretre, egy jó fej fokhagymát úgy, hogy keresztben jó vékonyra legyen szelve, és egy-két babérlevél társaságában hozzáteszem a csicseriborsóhoz. A lé nem teng túl, kb. hüvelykujjnyira lepi el a lazán elhelyezkedő hagymát.
Ha a hagyma is nagyjából puha, tejfölös habarással sűrítem. A fűszereket is ilyenkor teszem hozzá (ezek képviselik a további egyediséget): lestyánlevél, őrölt bors, őrölt kurkuma, reszelt szerecsendió. Utóbbit óvatosan kell adagolni, mert átható aromája van. Használ még az összhatásnak néhány dkg sajt - csak úgy belereszelve. Ételízesítőül legjobban a csirkeleves-kocka vált be. A csicseriborsó, mint hüvelyes, jó tápértékű, az íze enyhe, az alkalmazott mennyiség függvényében a leves tartalmas. De ez még tovább fokozható felaprított keménytojás hozzáadásával.
Próbáltam krémleves-változatban is, turmixolással. A tojást azonban csak ezután tenném bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése